..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/02/10

Paj på daj

Vi vaknade i natt av att åskan dundrade och att himlen lystes upp av en blixt. Känns som att urladdningen inte var tillräcklig för hela dagen har luften varit tung och klibbig. Alla på jobbet här varit trötta och sega.
Direkt efter jobbet stack vi i väg till apoteket. Tomt i medicinskåpet så det lär bli två bärkassar när jag hämtar allt som jag beställde.
I kväll har jag bakat en hallon/nektarinpaj som vi ska mumsa på i morgon när syrran med familj kommer. Anders och Nicke behöver lite kakor när det ska slita och jobba för min skull!

Receptet är både gott och enkelt:
150 g smör
1 dl socker
1 tsk bakpulver
3 dl mjöl

Smält smöret i en kastrull på spisen. Rör i allt annat och platta ut i en form. Förgrädda i 175 grader i 10 minuter.
Lägg i valfria bär och grädda i ytterligare 15-20 minuter.


 .

Inga kommentarer: