..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/07/11

Kakfat av gammalt porslin

Hej!
Oj vad jag har kämpat! Efter diverse skador tex som att bränna sig på svinvarmt porslin är ett kakfat färdigt! Det här kommer bli ett sådant där projekt som avslutas direkt. Det är helt enkelt för tungt att borra i hårt porslin och såga i metall. Jag vill att det ska vara enkelt och flyta på när jag pysslar!
Så er som jag lovat kakfat... jag tar tillbaks det!

Kakelborr och maskeringstejp.

Gängstång sågas av snällaste A.


Finaste favoritfatet gick i bitar!

Godis och frukt på nytillverkat våningsfat.

Sött stjärnmönster på kopp och fat.

Detta är ett annat sätt att göra kakfat på, får se hur hållbart det blir när det torkat!
Ljusstake, en fin tallrik och starkt lim. Betydligt enklare än att borra!

Tjipp på er!
Malin

4 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Mina fat som jag köpt för att göra kakfat ligger fortfarande på en hylla ;)
Kanske borde försöka få tummen ur och ge mig på det snart.
Tjusigt blev det må jag säga iallafall.
Tack för den underbara vinsten, trillade in idag så imorgon får jag allt visa övriga bloggvärlden hur fint jag vann.
Tack även för den underbart söta lappen, värmde så.
Ha en mysig kväll,
Kramar

Gisela Testmann sa...

åh jag har testat att borra i porslin - gick sönder hela tiden - det orkar jag inte mera - men att limma borde gå bättre - ska kanske försöka mig på det - jag har ju liksom massor i min loppebutik som jag kan använda.
Jag var i en tjusig affär o strötittade - ett våningsfat med hopsatta fat o kopp kostade över 600 kronor (!) - man kan undra om folk köper........
kram til dig
gisela

I mina gömmor sa...

FruNero: Kul att den kommit fram! Brevet var med mig fram och tillbaks på min minisemester i Alingsås då det inte fick plats i postlåda utan beövdes lämnas in. Men bättre sent än aldrig!

Gisela: Ser fram emot att se resultatet av dina tallrikar! :-)

Kram på er båda!

Duvan Linda sa...

Ett annat tips för att göra fat på höjden är att använda sig av transparent silicon istället för lim. Funkar jätte bra :)