..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/03/13

Loppis och tulpaner

I går följde jag med Sussie till en loppis, det blev spontanbestämt och det var väldigt kul! Vi hittade många fina fynd men allra bäst var nog ändå en gammal glasflaska med ett härligt porslinslock. Stor var den så den passade fint som vas till de vackra tulpanerna som mamma hade med sig i går.
Porslinslocket är ca 7 cm i diameter!


Gillar tulpaner som nästan är som små pioner.

De överblivna tulpanerna hamnade i en plåtburk.


I dag kommer mina "njurar", två tjejer som fick sina njurar ungefär samtidigt som jag fick min lever. En av dem kände jag sedan tidigare och den andra träffade jag på Sahlgrenska.
Var längesedan vi sågs så det ska bli så kul!

För övrigt är jag trött, jag har inte återhämtat mig efter magsjukan och jag är rejält sliten. Men jag ska kämpa på i veckan, lämna prover i morgon och hoppas på det bästa. Försöker att dra ned på mina krav, i kväll ska jag faktiskt bjuda på hämtmat och glass. Sist vi skulle träffas lagade jag en trerätters middag och precis när allt var klart och de i stort sett satt i bilen så kräktes Kajsa. Fast det viktigaste är ju faktiskt inte att man har grejat ihjäl sig innan och lagat långkok och annat utan att vi ses! Tog bara lite tid innan jag kom till det stadiet att jag kunde acceptera att allt inte kunde vara perfekt!


Ta hand om er!
Kram Malin

4 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Det var en fantastiskt fin flaska du hittat, Malin. Jag hade kastat mig över den om jag hittat en sådan på loppis :)

Hoppas att du snart känner dig pigg igen!

Ha en fin söndag!
Kram Sofia

Anonym sa...

Jag längtar... det är inte maten som är viktig Malin, bara att vi träffas! Jag och min nya njure kommer om några timmar:)Anna-Maria

I mina gömmor sa...

Sofia: Jag blev överlycklig när jag hittade den och den åkte snabbt ned i korgen, att den kostade 25 kronor var ju inte heller helt fel!
Kram på dig.

Anna-Maria: Du och njuren är så välkomna! :-) Kör försiktigt!

Nyanser av vitt sa...

Underbar flaska/vas. Bra att du insett att allt inte måste vara perfekt. Det tar sin lilla tid :O)
Kramisar