..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/03/02

Mer bygge

Det kommer vara rätt insnöat på bygget de kommande veckorna.
 Det är ju en så stor grej så det blir att alla ens tankar ligger där.
I dag tänker jag visa er en liten bit av golvet. Vintage oak.
Vi föll båda för den ruffa stilen som vi tror kommer passa bra till fondväggen i ohyvlat plank. Vissa brädor har mörka fläckar, nästan som brännmärken och ser ut som någon redan har gått på plankorna i 70 år.

Trädgården är belamrad av rivningsmaterial och eftersom vi är sparsamma eller snåla har vi valt att frakta bort det själva...hur smart det var får vi se när det ska börjas köras till tippen. Högen är stor.
Fördelen med det är att man kan ta tillvara brädor som fungerar fint att bygga med och vi har bestämt att bygga en härlig koja åt Kajsa under vår stora ek. Jag tror att det kommer vara jag som tycker det är absolut roligast att spika och greja med kojan!

Ser ni vilken finfin koja som ligger här och väntar på att bli byggd!


Kram Malin

Inga kommentarer: