..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/04/29

Hej hopp

Hej på er!
Fredagströtta ligger vi och slöar i soffan, ögonen vill ramla  ihop så det blir en tidig kväll i kväll. Efter jobbet åkte jag och K in till centrum och köpte många, härligt färgglada vårkläder till henne. När vi gick där och handlade, det blev mycket iom att allt var urvuxet, så kände jag en oerhörd tacksamhet. Vi kan åka till stan, prova och köpa flera kassar med kläder. Vi köper inga märkeskläder till henne men vi kan i vanliga affärer köpa precis vad vi vill och vad hon önskar. Korta byxor, toppar och sommarklänningar. Måste vara fruktansvärt att inte kunna handla till sitt barn, att få vända på varenda krona för att få tillräckligt för ett par vårskor osv.
Jag är tacksam över att jag har ett jobb och över att jag kan jobba 75% nu.

I sommar ska vi på bröllop! I dag hittade jag den mest ljuvliga jacka/bolero från Noa Noa. Så nu har jag en sådan men ingen klänning att ha under! :-) Började i fel håll men jag tror att det kommer vara relativt enkelt att hitta en klänning. En brun, ganska enkel skulle vara snygg till
 boleron som ser ut så här.


I morgon ska jag nog tvätta växthusväggen, tänkte gjort det i onsdags men jag hade helt enkelt ingen lust då! Gillar inte förarbete något vidare, vill slänga på färgen på en gång!

Kram och ha en trevlig Valborg!
Malin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin! Vilken fin bolero, kanske ska kika på en sådan jag med. Jag ska nämligen också på bröllop i sommar, tjoho! De senaste bröllopen jag varit på så har jag varit antingen höggravid eller ammande så det ska bli så kul att få köpa en klänning som inte antingen passar till en flodhäst eller är lämplig att amma i. Jag ska ha en ytterst olämplig klänning som inte den minsta lilla flodhäst kommer i :) Kram Eva som bor alldeles i närheten ;)

Liselott sa...

jätte söt. Det är ju precis din stil.
Kram
Liselott

I mina gömmor sa...

Eva det tycker jag du ska ha! :-) Ytterst olämplig och vacker! Finns på Petronellas i Oden om du vill prova. Vad roligt att få klä upp sig, de är ju just på bröllop som man kan få vara så där strålande! (fast det var du säkert med gravidmagen och när du ammade!)

Liselott: Ja jag kände det, det här är så jag!

Kram på er!