..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/05/27

Operation övertalning pågår!

I bland är det bra att fota sitt hem, då ser man allt det där som man blivit hemmablind för. Ett resultat av det är mina nya gardiner som jag sydde förra gången jag hade vård av barn. Vita broderade lakan blev gardiner till vardagsrummet.

Det är väldigt sällan jag visar helhetsbilder, förmodligen för att jag önskade att allt var lika fint som på detaljbilderna! Här är det mörka, tunga möbler som absolut inte får målas om. Bordet och stolarna har vi ärvt och totalrenoverat. Fast bilden togs i motljus så det ser dystrare ut än vad det är! Just nu håller jag på och kör en övertalningskampanj för att vi ska byta ut mattan undermatsalsbordet till något ljusare.

Tips om hur jag ska fixa till det så att det bli mysigare mottages tacksamt!

Kram från Malin

2 kommentarer:

Gisela Testmann sa...

nej malin - man ska inte måla allt!
Jag tycker det ser genuint och snyggt ut med det mörka o det vita - har själv möbler som är "tunga" - men dom ska vara så.
När det gäller mattan så kanske du kan ha en ljus till varma tider och den mörka när kylan börjar infinna sig - så har jag gjort.

Anneli sa...

Hejsan.

Har tyvärr inga tips att komma med mer än att kanske försöka med lite ljusa kuddar, en ljus matta.....

Hur mår du?
Läste att du mått dåligt, hoppas det är något som går över och att du mår bättre idag!

Skönt att Blogger funkar igen!!!!!

Ha en fin helg,
Kram Anneli.