..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/07/18

Armband av gammalt porslin

Hej  på er
I dag har min syster med barn varit här. Vi har (som vanligt) fikat och pratat. Barnen har lekt och haft roligt. Kan det bli bättre än så? Vi gick en liten promenad till en lekplats och hittade ett körsbärsträd som var fullt av klarröda bär. Barnen stoppade glatt i sig tills det kom en störtskur som fick oss att köra rally med Emmas vagn den sista biten hem.

På förmiddagen var jag på loppis och hittade några assietter som ska bli smycken. Mitt första projekt blir ett armband i blått.  Jag har knäckt till lagom stora bitar med en kakeltång och nu ska jag slipa mjuka kanter med en våtslipsten. Kommer låta det vara lite ruffa kanter så att man ser att det är skärvor.

Av mitt favoritfat som gick i bitar när jag borrade i det har jag tänkt göra ett halsband.
Även det ska givetvis slipas, har testat och det tar lång tid och är rätt tråkigt så jag ska kombinera det med att lyssna på en ny bok. Då kommer det bli betydligt roligare!

Kram på er och ha en fin kväll!
Malin

Inga kommentarer: