..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/08/30

Ibland bara måste man...

...baka en smarrig kaka för att man är så sugen! Så kände jag nu i kväll så jag gjorde en enkel, saftig , mjuk chokladkaka. Väldigt god till iskall mjölk. Dagen efter när den är kylskåpskall är den nästan ännu godare.


Margarethas bruna kaka
150 g smör
3 dl socker
2 ½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
2 ägg
1,5 dl kokade vatten

Smält smöret och låt det svalna.
Rör ihop de torra ingredienserna
Tillsätt smöret
Vispa äggen, blanda ner i smeten.
Rör i vattnet så att smeten blir klumpfri.
Häll i bröad form

Grädda i 175 grader i ca 40 minuter

.............

Kram Malin

2 kommentarer:

ingalill sa...

Hej kära Malin!
Denna kaka ska jag baka nu, ställa in bredvid en limpa som redan står i ugnen så den inte känner sig ensam! Hoppas ni hade det mysigt i helgen! Ha en go kväll!
kram ingalill

I mina gömmor sa...

Hoppas den blev god!!!
Helgen var mer än mysig, helt underbar!

Kram