..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/08/16

Vad hände här?

Hej

Vad är det som händer när det helt plötsligt klickar till i hjärnan och den briljanta tanken dyker upp:
"Hur svårt kan det vara?"
Just den tanken poppar upp rätt ofta hos mig och jag drar igång projekt som egentligen jag inte har så stor koll på. Som nu...lapptäcke... Hur svårt kan det vara? Googlar och upptäcker att man tydligen MÅSTE ha en rullkniv...återigen...Hur svårt kan det vara? Sax har väl fungerat att klippa med förut? Klipp, klipp och klipp. Hur gör man baksidan? Hmm, jaja-det får bli ett senare problem.
Nu ligger alla bitar, lite sneda och vinda, i vardagsrummet och pockar på uppmärksamhet. Sicksacka 56 rutor känns ju upplyftande. Men det är bara att köra igång!


Tips om baksidesömnad skulle göra mig glad!
-------------

Men innan sicksackandet ska jag spela skipbo med Kajsa, vi är hemma idag då K har feber.Fast pigg som en mört är hon just nu så hon behöver göra ngt kul!

Kram Malin


3 kommentarer:

Livingroom sa...

Så fint det blir. Går själv i samma tanakr. Har tyget hemma men inte ännu fått det klippt. Skall få bli mitt stora höstprojekt.

ingalill sa...

Malin, vad fint!! Vilken bra idé! Som ett potpurri av gamla skatter.
Hälsa Kajsa!
kram

Susann sa...

Sy ihop rutorna till längder, pressa sedan ut fållarna. Sedan syr du i hop längderna! Klart! Det fixar du!

Kram S