..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/10/23

Vita bloggar

Ibland får jag ångest av alla vackra, vita bloggar! Jag som har ett vanligt hem med en salig blandning, billybokhylla och inte alls så där perfekt som det är i vissa bloggar.
Då ser jag mig kritiskt omkring och tänker att jag borde kasta ut allt och börja om från början. Och visst finns det mycker vackert i butikerna som man bara vill ha! I centrum finns en butik som har så mycket fint att när man är där kan man nästan inte andas. Jag vill ha ALLT men det är för dyrt för min plånbok.

Nästa stund känner jag att vi har det mysigt, den saliga blandningen är en mix av oss som bor här. Lite min, lite din och lite vår stil. Lite nytt, lite ärvt och mycket hemmapysslat.

Så då struntar jag i att vårt hem inte är så där vitt och vackert, det viktigaste är ändå att vi trivs!

Nu har äntligen K somnat i soffan bredvid mig så att jag kan sova jag med.

Sov sött!

2 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Här är det precis samma.
Lite av varje, och många stilar möter varandra. Lite jag, lite mannen, en hel del päls från djuren och så massa med kärlek. Men är det inte det som gör hemmet personligt och härligt?
Ha en riktigt skön Söndag, Kram M

Anelma handarbetar sa...

Ett personligt hem är ett glatt hem! Visst tycker jag också att de vita hemmen är läckra, men inget som passar mig. Jag har mest svart o grått i vardagsrummet o andra färger i de övriga rummen.

Ha de gott. Kram