..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/12/25

Underbara jul och rostade kastanjer.

Härliga dagar har passerat. Julmat, nära och kära och glittrande ögon när tomten
 kom smygandes utanför fönstret.

Hoppas att ni har haft det bra ni med!
------

I dag testade jag något som jag har varit nyfiken på i många, många år.
Nämligen att rosta kastanjer.
Smakade helt ok med rikligt med smör och salt
Någon som vet hur de ska vara i koncistensen? Ska de vara mosiga eller ha lite tuggmotstånd?

God fortsättning!
Kram Malin


1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Härlig förväntansfull blick hon har på översta bilden =)
Min jul blev ju inte vad man önskar då jag jobbat men någon måste ju det..
kastanjer har jag aldrig rostat eller smakat..

Ha en fin annandagskväll..

Kram Mia