..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/05/25

Bästa trädgårdstipset.

Åh vilken dag vi haft!
I dag fyller vår fina, underbara dotter 7år! 7 hela år! I dag fick hon önska precis vad hon ville göra, det resulterade i några timmar på Leklandet. Kusinerna och moster Linda var inbjudna och barnen sprang och lekte och hade det så kul. (vi vuxna hade det inte sämre, vi lekte oss trötta vi med!)
Efter lekstunden smakade det bra med kaffe och sommartårtan K hade beställt.

Vilken värme det är! Vi har svalkat oss så gott det går i vattenspridaren och med massor av vatten. Svårt att hålla sig uppvätskad när man inte har någon tjocktarm så jag öser i mig vatten. Kvällarna är bäst tycker jag, svalare och ingen brännande sol. Dessutom är dofterna som starkast när solen inte gassar och nu blommar både syren, liljekonvalj och ginst i vår trädgård så dofterna är många.

Passade ikväll på att följa det bästa trädgårdstipset jag fått:
"Gå ett varv i trädgården varje dag med din sekatör i handen."
Knipsar man bort tråkiga grenar och vissna blommor ser trädgården genast mer välvårdad ut.

I morgon ska vi förbereda för släktkalas för Kajsa!

Kram M

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja tänk att lilla gumman redan fyller 7 år! Vad fort tiden går.Kul att ni fick en mysig dag! Vi ses på söndag.Kram mamma/mormor