..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/02/10

Ansiktsmask, ugnskurvor och klimakteriet.

Denna lördag har vi julpysslat med Kajsas kompis och hennes familj. En mysig stund då vi hann göra änglar, julkulor och strössla glitter över halva deras kök. Allt medans Pappan i familjen kokade knäck och rörde ihop ischoklad i flygande fart. Inte så dumt att få provsmaka alla gottor till kaffet!

På tal om goda saker så har jag gjort en ofrivillig ansiktsmask! Tydligen hamnade inte alla kinapuffar i munnen utan hade smetats ut i min panna! Hur hamnade en kinapuff i pannan? Känner mig ovanligt len i hyn och luktar chokladigt gott så helt fel kunde det ju inte vara i alla fall!

Har allvarliga funderingar på om mina knäveck är i klimakteriet. Fryser jättemycket när jag går och lägger mig men vaknar varje morgon av att jag är svettig i knävecken! Ok om jag hade svettats på ett normalt ställe men seriöst...knävecken?  Jaja, nog om mina svettiga knäveck!

Granen är klädd och står där så snällt och lyser upp i mörkret. Den är inte alls så där stilren och organiserad utan en salig blandning av smått antika saker och nygjorda Kajsagrejer med pärlor i alla möjliga färger. Egentligen vill jag ha en gran med rött, gult och brunguldiga saker i men jag inser att det faktiskt inte är så viktigt just nu. Just bara för att det är K som har gjort de flesta sakerna i granen så är den fantastiskt fin precis som den är!

Som ett gemensamt kvällsprojekt så har A och jag ställt in ugnen och läst in oss på hur vi ska fusa glas på bästa sätt. Miniräknare, pillade på knappar och mycker googling och nu hoppas vi att det kommer fungera. K har fått lägga ihop glas och så fort vi har en heldag hemma ska det brännas.

Sov gott!

Inga kommentarer: