..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/02/10

Julens favoriter.

Några av de finaste pynten!


Lammen håller jag så kära! Fick dem av svärmor för några jular sedan. Lite halta och nötta. Hon värderade dem så högt och varje gång jag går förbi hyllan så tänker jag lite extra på henne.


En änglakör. Kajsa har jobbat hårt.

Ny julgranskula.

Väntar med spänning på att glaset som nu ligger och svalnar i ugnen ska bli så pass kallt att jag kan ta ut det. Kan hända att det kommer krävas många försök innan kurvan blir perfekt. Dagens försök är en så kallad fullfusing. Dvs att glasskivorna förhoppningsvis blir helt sammansmälta.
Har gått upp och ned till boden och spanat på temperaturer under dagen. Något som resulterade i årets första praktvurpa! Helt plötsligt så låg jag på mage i snön. Händerna hade jag uppstäckta i luften så högt det bara gick för jag bar på en påse med färdiglimmade glas på en bricka. 2 av fyra släppte i sammanfogningen. Börja om igen med en något tilltryckt rygg och nacke...jaja vad gör man inte för konsten!

Nu ska två av tre skotta och jag ska ägna mig åt att ligga på soffan och titta på snön som faller.

Inga kommentarer: