..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/02/10

Höstgryta på spisen

Har sagt det förut men återkommer till det varje gång jag har ett långkok på spisen. Det är så tillfredställande att laga mat från grunden. Att låta köttet puttra i flera timmar tills det blir så mört att det smälter i munnen och alla smaker av grönsaker och kryddor har blandats till en väldoftande smakexplosion!

Dagen har hittills spenderats just som jag hade tänkt, smågrejande iklädd i min illgrönkräkfärgade fleecetröja och väldigt bekväma mysbrallor med häng. Jag har delat en scarf på mitten, den var fin men för lång så nu blir det en till syrran med.

Anders vaxar bilen och Kajsa leker, hon sjunger allt hon leker i den här leken, ungefär som en TV kock.
"Vi är pratande hästar allihopa, nu kan vi få tillbaks, jaja, den var någon som hade en sån här, jaja, alla vi kan vara vänner, skodidodi, lalala."
Hon sjunger högt och med samma melodislinga. Påminner lite om det där barnprogrammet på Bolibompa med ankan, hamstern och sköldpaddan. De sjunger allt de gör. Samma, samma, samma melodi. Undrar hur störda de som sjunger in rösterna måste bli efter en dags arbete.

Jag saknar verkligen mitt minneskort! Alla bilder jag tagit + att jag inte kan ta några nya foton! Får se till att träffa mams snart så jag får igen det.

Funderar på vad jag ska baka för kaka tills i morgon, kanske en fyriskaka skulle passa till kaffet. Eller ngt med nektariner i. Ska googla på lite nya recept, kan vara kul att prova ngt nytt!

Inga kommentarer: