..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/02/10

Kvällsfika

Har aldrig varit en kvällsfikaperson men iom min medicinering så måste jag alltid äta något vid 20.30 när jag tar kvällsmedicinen. Hela eftermiddagen har jag sett fram mot att sätta tänderna i en bit nybakad vaniljkaka och det var verkligen gott! Det blev faktiskt två bitar.


Vaniljkaka3 ägg
3 dl socker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 dl kokande vatten

Klet125 g smör
1 msk vaniljsocker
1 dl mjölk

Vispa ägg och socker fluffigt, rör i allt annat. Häll i bröad form. Grädda i 40 minuter i 175 grader. Låt svalna. Koka ihop fyllningen. Kommer bli blaskigt. Dela kakan på mitten och häll på blasket på båda bitarna och lägg ihop. Låt stå och gotta till sig ett tag.

Inga kommentarer: