..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/02/10

Söndag igen.

Så var det söndag igen och som vanligt har jag gymmat. Tog emot något så pass att åka i väg men sedan gick det bra iaf. Lunch hos Bernth, en jättegod flygande Jakob. Två portioner slank ned. På tal om mat har jag faktiskt gått upp ett kilo! Fick med mig matlåda tills i morgon med.

Tänkte visa er mina anikladanfynd. Gillar skarpt att hitta små grejer för en tia eller två!


En vackert mönstrad nötknäppare, det gör inget alls att man inte kan äta nötter!

Ansjovisburksgömmare. Tänkte ha smycken i den.

Små flaskor.

En bok som är en låda.


Det här lilla pralinfatet har jag tittat på flera gånger! Nu slog jag till. För 45 kronor var det mitt. Tänk att servera små hemmagjorda chokladtryfflar på det!


Det här gamla dockan låg på en hylla och såg ledsen och övergiven ut. 
Den fik nya ben av ståltråd lindad med tyg och stövlar av skinn. Den lilla tröjan satt på dockan vid köpet och efter en tvätt i maskinen var den lite renare.
Tanken är att den ska få änglavingar.


Ärligt talat så köpte jag ett överskåp med. Med två små skåp med vackert glas och en oval spegel i. Det var så fint och så billigt att jag inte kunde motstå det... Nu vet jag inte riktigt vart vi ska ha det, eller jo jag vet vad jag vill men när två viljor ska samsas så får det nog tänkas lite extra på! :-)

Inga kommentarer: