..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/04/24

Hjälp mig att välja färg!

Nu är vi hemma igen efter en väldigt mysig helg i Alingsås. Det var både tråkigt och väldigt skönt att åka hem. Önskar att jag hade syrran i grannhuset! Fast det var såklart mysigt att komma hem till A!
Jag var faktiskt rätt slut när jag kom hem så jag somnade i soffan, livet blir ganska intensivt. 3 barn som leker + att vi vill ha ut så mycket som möjligt av allt när vi träffas!

Efter powernapen städade jag ur växthuset och sydde en duk + vimplar. Nu till mitt huvudbry, vilken färg ska jag måla växthusväggen med?

Så här ser det ut nu. Oharmoniskt och omysigt. Kuddarna ska få en enhetlig färg.

Vitt är inget alternativ iom att det blir väldigt ljust för ögonen när solen skiner.

Så hjälp mig! Vilken färg skulle bli bra?

Jag har tänkt att inreda i glada färger, turkost och rött.

Nysydda duken, tyg från stoff och stil.


Vimplar i glada färger!

Så snälla, ös i färgförslag!

Kram/Malin

4 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Om du vill ha det färgglatt skulle jag vilja skriva lavendellila, eller turkost. Varma färger som ger liv.
Men VÄLDIGT svårt.
Kram Malin

I mina gömmor sa...

Vill nog helst ha en ljus färg, men hur gör man för att det inte ska bli jobbigt för ögonen? Turkost skulle kunna fungera om man har den med svart i, du vet så där slitet.

kram

Gisela Testmann sa...

Jag skulle kunna tänka mig Engelsk rött - en speciell röd-orange färg som jag tycker mycket om - det är en rejäl färgklick!
Hyllan kan du måla i en färg som bryter........eller kanske ändå inte - näh jag röstar förr Engelsk rött ;-)

Fröken Fräken sa...

Jag är förmodligen jättetråkig, men jag röstar för en mild grå nyans. Det blir inte för skrikigt, färgen passar ihop med både turkost och rött.