..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/04/22

Underbart.

Just nu sitter jag hemma hos min syster med en sovande svåger bredvid mig och syrran på andra sidan. En godisskål med påskägg i choklad inom räckhåll och levande ljus på bordet. Så mycket bättre kan man inte ha det. Inte ens snarkar gör han så man behöver inte anstränga armen med att putta på honom utan den enda motionen man får är när man ska ta en godis! Tur är väl det för vi har fått nog med motion för i dag, en långpromenad ned till sjön i skymningen, bara jag och syrran och ett hav med vitsippor.
Det doftar så speciellt med vitsippor, vår och lycka.
 I morgon ska vi in till Alingsås och gå i mysiga inredningsbutiker, det ser jag fram emot!
 En stor glass i glasscafét blir det garanterat.

Snart ska jag smita in till K och sova, i morgon ska vi måla frukostäggen och leta ägg som haren lämnat. K var lite bekymrad hur vår påskhöna som kommer flygandes över vår trädgård skulle veta att hon sov här men vi löste det med ett telefonsamtal till hönan. Det är skönt att vara 5 år och få tro på påskhönan och tomten.

Kramar från Malin

Inga kommentarer: