..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/08/03

Båttur i åskskur

Hej
Igår bestämde vi oss för att ta en båttur. Vi packade badkläder och fika och hoppade in i bilen. Hämtade farfar på vägen och körde dit. Halva himlen var sommarblå och andra halvan hade en
oroväckande mörkblå färg.

Vi chansar sa vi och åkte ut...

Efter en stund började något tjuta och motorn var VARM! Så där guppade vi omkring och efter ett tag började det dundra i kanterna. Åska när man är på sjön är inte optimalt!
Som tur är min man ganska händig (han som hade tummen mitt i handen har liksom förvandlats till händige killen sedan vi skaffade hus) så han fick igång motorn och vi kunde tuffa in mot hamnen igen.
Eftersom vi var inställda på bad åkte vi till Ursand och tog oss ett dopp, åskan hade dragit förbi och det var riktigt skönt! Första badet för mig på två år!

Kram på er och ha en fin dag!

2 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Det är precis så vädret är just nu (och den senaste månaden) helt oberäknerligt! ena stunden finfint för att nästa stund vända helt och hållet. Det är hopplöst att planera och man måste chansa. er båttur blev ju trots allt lyckad :)
Kul att du fick badat också!

Jag önskar dig ännu en fin kväll!
Kram Sofia

I mina gömmor sa...

Ja visst är det så!
Just när vi satt där i åskan så bestämde jag att jag ALDRIG mer skulle åka båt, fast idag känns det som att en båttur inte vore helt fel! :-)

En fin kväll till dig med Sofia!
Kram