..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/09/15

I bland kan en kaka göra ens hela dag!

 Hej
I dag när jag åkre till jobbet var jag trött och kände mig grå. Jag var sugen på något gott så jag övervägde att hoppa in på Konsum för att ladda upp med ett kexpaket som vi kunde dela på morgonmötet. Men sedan orkade jag inte så jag åkte förbi och vidare till jobbet.
Väl där möttes jag av ett helt gäng som satt och fikade på en underbar banankaka. Lycka!
Att den dessutom visade sig vara fullspäckad av mörk choklad och att det fanns grädde till gjorde inte saken sämre. Det var Liselott som hade bakat, hon fyller nämligen 32 år idag! Den supersöta människan hade dessutom gjort den helt laktosfri. (testar laktosfritt ett tag)
Detta, dvs både kakan och omtanken, gjorde mitt hjärta lätt och jag kände mig inte alls trött och grå längre!

Så nu tycker jag att Liselott ska baka en kaka varje dag!
Grattis igen LL och hoppas att du fick en mysig kväll!

Kram till er alla!
Malin

3 kommentarer:

Toregårds lilla lotta sa...

Du är ju för goo.
Baka kaka gör jag kanske inte varje dag, men jag kanske överraskar om några veckor, vem vet.

Kram kram

Kicki sa...

Banankaka med choklad i är supergott. Hemma hos oss äter vi alltid laktosfrimat och bakar laktosfritt sen mellandottern vart känslig mot laktos för ca 5 år sedan och det funkar ju bra på allas magar, även mormor och farmor lagar laktosfritt när vi ska komma, det går fort att ändra vanan och utbudet har ju blivit jättebra i de flesta butiker.

I mina gömmor sa...

Toregårdslillalotta, Mmmm, det gillar jag!

Kicki: Det låter hoppfullt!

Kram!