..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/10/04

En ljus idé.

I köksfönstret står en tratt i en flaska och agerar ljusstake. Problemet har varit att ljuset kommer för långt ned i tratten och eftersom tratten inte har en botten har jag inte kunnat fylla den med något som höjer upp ljuset. Funderade lite på en lösning och kom på att man kunde gjuta gips i den. Sagt och gjort och efter lite tejpande i trattens botten hällde jag i gips.
Fungerar riktigt bra! Nu kom jag på att modellera hade fungerat lika bra så nu
har ni två tips ni som vill fixa till era trattar!


I morgon ska jag gå och jobba igen. En alvedon och lösa kläder så hoppas jag att jag klarar det.
Jag känner att jag så gärna vill!

Kram på er i höstblåsten!
Malin

2 kommentarer:

Toregårds lilla Lotta sa...

Fiffiga du ;-)
Du får ta det lugnt i morron bara. Lova det.
Kram kram

Anelma handarbetar sa...

Fiffigt!
Hoppas att det funkar för dig imorgon.
Kram