..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/10/21

Vägen till mannens hjärta.

Innan vi skaffade Kajsa stod jag gärna i köket och experimenterade fram nya maträtter. A var alltid lika lycklig över att få sätta sig vid ett dukat bord och äta det som ställdes framför honom. Sedan vi fick barn har det varit lite si och så med nya rätter. Blir lätt att vi äter något som alla i familjen gillar, säkra kort och helst ska det gå lätt och snabbt.
I dag kände jag för att skämma bort min man lite så jag plockade fram lite vad som fanns i kyl
och frys och provade att experimentera fram en ny rätt.
Det blev köttbullar med sambal oelek och vitlök i en kantarellsås och till det ungsstekt potatis och morot.
Mycket uppskattat av oss alla tre! 
Gillar att man med kryddor kan förvandla husmanskost till en mer festlig måltid!

K byggde torn med sina potatisar och morötter. Snyggt upplagt ska det vara innan man hugger in!

Just nu är hon prickig på hela kroppen och tomatröd i ansiktet. Tog henne till vårdcentralen idag och fick bekräftat vad jag misstänkte... Scharlakansfeber!
Så nu ska vi kämpa i 10 dagar med kåvepenin.

Kram och ha en riktigt trevlig helg!

1 kommentar:

Anelma handarbetar sa...

Mmm så gott det ser ut.

Hoppas att dottern kryar på sig nu.

Kram Birgit