..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/01/02

Att flyga fram på isen (eller åtminstonde känna att man gör det!)

Åh, vilken känsla! I dag har hela familjen åkt skridskor. Har inte kunnat åka på flera år, dels har jag varit sjuk och trött och dels har jag haft olika operationsärr som jag har varit rädd ska spricka om jag ramlar.
I år var det dags och vad härligt det var! Först var jag lite som Bambi, det var väldigt halt (is brukar tydligen vara det...) och jag var stel som en pinne. Sedan gick det bättre och bättre och jag kunde tillochmed skjuta ifrån med båda fötterna! Nya skridskor och en knallrosa hjälm och jag flög fram på isen.
Att det var småknattar som utan vidare åkte dubbelt så snabbt som mig på isen gör ingenting!

Jag älskar känslan. Samma känsla som man får när man cyklar i en nedförsbacke,
åker slalom eller vattenskidor.
Jag känner mig fri!

3 kommentarer:

Satu Pysselblogg ! sa...

Vilken härlig känsla, kan nästan se dig! Hoppas du får mer av detta!
Kram Satu

Anelma handarbetar sa...

Vad härligt det låter! Hoppas att du får njuta mer av skridskoåkning.

Ha de gott. Kram Birgit

Anneli sa...

Vad det låter härligt!

Tror inte jag kan stå på fötterna med skridskor längre, kanske borde testa, det var ju väldigt roligt vad jag minns..........

Ha det fint,

PS.Armbandet är perfekt och redan en favorit!

Kram Anneli