..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/02/03

Bok som ger längtan...

Äntligen har jag fått hem boken Fabulös keramik! En bok som inte bara är fantastiskt vacker att bläddra i utan som ger en stor längtan efter att få skapa! Mina tankar spinner iväg i ologiska banor och jag drömmer om en keramikugn i vårt uteförråd. Det är just nu belamrat med en massa skit, sådant som man måste spara men som egentligen vore väldigt skönt att slänga. Ja och allt julpynt förstås...
Då spinner jag vidare på att man kanske kan bygga om vårt andra uthus...som också är fullt med bråte. Jag googlar på keramikugnar och VILL, VILL, VILL och längtar. Man kanske borde titta på ett nytt hus, tänk att ha ett lite större uthus bara för alla mina skapande projekt! Rena rama drömmen!

Från dröm till verklighet, dags att jobba!

Kram på er!
Malin

4 kommentarer:

Anneli sa...

Åh, kreativa Malin.

Hoppas du kan få till en plats för ditt skapande!
Planer har du ju...................

En stor helgkram till dig,
Anneli.

Hildas hem - Sofia sa...

Så roligt att du köpt den boken. Visst gör hon mycket fint, Frida. Den boken var ett av mina roligaste projekt att jobba med :)
Så kul det vore med en keramikugn i ert uthus! Det vore ju perfekt. Ni kan väl bygga på höjden, några våningar till med plats för alla dina skaparprojekt :)
Jag är väldigt sugen på att prova på det där med lera, har nästan aldrig gjort det (tror att vi testade en gång på högstadiet) och det verkar så roligt.

Jag önskar dig en fin helg!
Kram Sofia

FruNeroLindström sa...

Mysigt med drömmar och funderingar.
Haha, ja jag får nog passa på att njuta nu när jag kan få bestämma helt själv över vad hon ska ha på sig ;) halva nöjet med att byta morgonens blöja ju att få stå där och matcha ihop dagens outfit.
Ha en riktigt trevlig helg.
Kram

Duvan Linda sa...

Åh, min favoritbok! Var inne en sväng i Bokhandeln i höstas och blev blixtförälskad ;) Min står också framme, på tavellisten i vardagsrummet :)