..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/03/16

Att slänga ett par utslitna gympaskor.

Att slänga ett par utslitna gympaskor är egentligen ingen stor grej men att slänga just det här
paret har ett stort symboliskt värde.
När jag köpte dem orkade jag inte gå några längre sträckor. Levern var så stor att lungorna inte riktigt fick plats att fyllas ordentligt med luft. Dessutom hade jag jätteångest för att köpa ett par skor när jag var döende. Om jag nu gick och dog under operationen eller i väntan på lever så hade jag ju köpt dem i onödan... Nu i efterhand kan jag inte riktigt förstå hur jag tänkte, skit samma om jag hade lagt ut en tusing eller inte om jag hade dött!

Hursomhelst så är de paret skor utslitna nu, jag har gått många, många mil i dem! Nu är det dags för ett nytt par och nu har jag inga tankar på att de inte ska bli utslitna även detta par!

-------------

I morgon blir det en härlig loppisrunda med två goa tjejer!

Kram och trevlig helg!

3 kommentarer:

Anneli sa...

Lilla vän!

Sådana tankar ska ingen ung människa behöva få............

Men nu är det ljusa tankar som fyller dig hoppas jag.

Kram Anneli.

FruNeroLindström sa...

Underbart att då få slänga dem riktigt utslitna. Man skulle kunna säga att dessa skor följt din resa och vart steg du tagit med dem har varit ett steg mot ett friskare liv.

Ha en riktigt trevlig helg, och hoppas ni gör mycket loppisfynd. Kram Malin

I mina gömmor sa...

Ja nu är tankarna ljusare!
Ja det var skönt! :-)

Kram på er båda!